Το Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016, Ώρα προσέλευσης 23:45, Κινηματογράφος ΠΑΛΛΑΣ, Είσοδος ελεύθερη
Τρίγωνα, σκάνδαλα, μεσ' την αίθουσα
Στους καιρούς που ζούμε και με την τεχνολογία να έχει λύσει τα χέρια σκηνοθετών, ηθοποιών...των πάντων, εύλογα συνειδητοποιούμε ότι ακόμη και το πιο τρελό μας όνειρο θα μπορούσε, με ευκολία, να προβληθεί στο πανί. Ταυτόχρονα, όμως, το συννεφάκι πάνω απ' το κεφάλι μας με το Νεύτωνα να μας κλείνει το μάτι, μας υπενθυμίζει ότι μετά τη δράση ακολουθεί η αντίδραση, επιζητώντας την ισορροπία. Διότι, μπορεί τα σύνορα μεταξύ φαντασίας και πράξης συνεχώς να φθίνουν, η συνειδητή επιστροφή, όμως, στο φυσικό, στο συναίσθημα, στο γήινο, αποτελεί ιδιάζουσας σημασίας ανάγκη (με πιο πρόσφατο παράδειγμα το "The Revenant"). Μιλώντας για συναισθήματα, το πόσο έχει τροφοδοτήσει το σινεμά ο έρωτας και η αγάπη, όλοι το ξέρουμε. Προσθέστε ίντριγκα, μπλέξιμο και ένα σωρό άλλα, και να πώς φτάνουμε στο "The Philadelphia Story".
Η Τρέισι Λορντ (Κάθριν Χέπμπορν) είναι μια πλούσια κοσμική της Φιλαδέλφειας που χώρισε τον Σ. Κ. Ντέξτερ (Κάρι Γκραντ), ένα μέλος του κοινωνικού της κύκλου, επειδή δεν ανταποκρινόταν στα αυστηρά της κριτήρια λόγω του αλκοολισμού του και επειδή η έλλειψη εμπιστοσύνης από την Τρέισι επιδείνωνε την κατάστασή του. Πρόκειται να παντρευτεί τον νεόπλουτο "άνθρωπο του λαού" Τζορτζ Κίτρετζ (Τζον Χάουαρντ). Ο εκδότης του περιοδικού "Spy", Σίντνεϊ Κιντ (Χένρι Ντάνιελ), είναι πρόθυμος να καλύψει το γάμο και επιστρατεύει το Ντέξτερ, που είναι πρώην υπάλληλός του, για να παρουσιάσει τον ρεπόρτερ Μακόλεϊ "Μάικ" Κόνορ (Τζέιμς Στιούαρτ) και τη φωτογράφο Λιζ Ίμπρι (Ρουθ Χάσεϊ) ως φίλους του αδελφού της Τρέισι, Τζούνιους, ώστε να μεταδίδουν νέα για το γάμο. Η Τρέισι δεν παραπλανάται αλλά διστακτικά συμφωνεί να τους αφήσει να μείνουν - αφότου ο Ντέξτερ εξηγεί ότι ο Σίντνεϊ έχει στην κατoχή του ένα γεμάτο υπαινιγμούς άρθρο για τον πατέρα της Τρέισι, Σεθ (Τζον Χάλιντεϊ), ο οποίος, πιστεύει εκείνη, έχει δεσμό με μια χορεύτρια. Αν και είναι χωρισμένος με τη μητέρα της, Μάργκαρετ, (Μέρι Νας), και η Τρέισι τον αντιπαθεί πολύ, θέλει να προστατεύσει τη φήμη της οικογένειάς της.
Πώς θα το λέγαμε λαϊκά; Τρέχα – γύρευε, ή καλύτερα, μία από τις περιπτώσεις όπου αν δεν παρακολουθήσεις την ταινία, καμία περιγραφή της υπόθεσης δεν θα σου φανεί «βουνό». Να σημειώσουμε ότι η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Φίλιπ Μπάρι, το οποίο διασκεύασε για τη μεγάλη οθόνη ο Ντόναλντ Όγκντεν Στιούαρτ, ενώ στη συγγραφή του σεναρίου συνείσφερε και ο Γουόλντο Σολτ. Η Χέπμπορν, που είχε ερμηνεύσει το ρόλο της Τρέισι Λορντ και στο θέατρο, φρόντισε να εξασφαλίσει τα δικαιώματα της παράστασης με τη βοήθεια του τότε εραστή της Χάουαρντ Χιουζ και κατάφερε, με αυτόν τον τρόπο, να πείσει τον πρόεδρο της Metro-Goldwyn-Mayer να την αφήσει να ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και στην κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού. Η επιτυχία της ταινίας αναβίωσε την καριέρα της Χέπμπορν που απείχε δυο χρόνια από τα κινηματογραφικά δρώμενα, καθώς οι ταινίες που είχε γυρίσει από το 1937 και μετά είχαν θεωρηθεί αποτυχημένες. Μετράει έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ με δύο κερδισμένα, αυτά του Α' Ανδρικού Ρόλου στον Τζέιμς Στιούαρτ και του Διασκευασμένου Σεναρίου στον Ντόναλντ Όγκντεν Στιούαρτ.
Έχει εξελιχθεί σε κάποιου είδους «σατανική» σύμπτωση το να συναντούμε πόλεις στους τίτλους των ταινιών που προβάλλουμε. Βέβαια, έχει κι αυτό τη χάρη του, μιας και συνεχίζει να παρουσιάζει την πορεία μας στην Κινηματογραφική Λέσχη σαν ταξίδι. 1940, μεγάλα ονόματα του σινεμά, μία ακόμη ευκαιρία να θαυμάσουμε έναν πιο γήινο κόσμο στο πανί. Αυτό το Σάββατο στις 30 Ιανουαρίου, το ραντεβού μας ανανεώνεται στον Κινηματογράφο Παλλάς, κλείνοντας το αφιέρωμά μας στους μεγάλους έρωτες της έβδομης τέχνης. Και επειδή νοιαζόμαστε για εσάς, ετοιμαστείτε για απότομη αλλαγή κλίματος από το Φλεβάρη! Εμείς, σας προειδοποιήσαμε (σατανικό γέλιο, end of story)!
Από τον Βασίλη Γκορόγια, μέλος της ΚΛΑΡΤ