Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή:
• Να είναι ορατή η μειωμένη τιμή σε πάνω από το 60% του συνόλου των ειδών, που πωλούνται.
• Το ποσοστό έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος.
• Εάν υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του ποσοστού έκπτωσης («από …. % έως …. %»).
• Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Οι υπεύθυνοι των εμπορικών επιχειρήσεων σε περίπτωση ελέγχου πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητούν απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής νομοθεσίας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
Οι θερινές εκπτώσεις, κατά κανόνα, αφορούν προϊόντα της θερινής σεζόν ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη δηλαδή συνήθως είδη, παλαιότερων χρονικών περιόδων.
Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες υποχρεώνονται να έχουν αναρτημένη πινακίδα με τα προϊόντα που πωλούν. Πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.
Δικαίωμα των καταναλωτών είναι σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν στις απορίες τους.