«Γόνιμες Μέρες»: Τ. Γκανάσου, Εκδόσεις Γκοβόστης 2021
Πρόκειται για μια Νουβέλα χαοτική και δυστοπική. Στο νου κάποιου έρχεται η τελευταία εικόνα προτού χάσει τις αισθήσεις του. Κείτεται στο πεζοδρόμιο. Δίπλα του υπάρχει ένας νεκρός. Μια τομή ξεκινάει από το στέρνο του νεκρού και καταλήγει στην ήβη. Ένα ρυάκι από αίμα τους ενώνει. Στο χέρι του άντρα ξαποσταίνει ένα στιλέτο. Η λαβή του είναι καθαρή. Η λεπίδα είναι ματωμένη. Άντρες με κοντάρια υπό μάλης πλησιάζουν το βυτιοφόρο που βρίσκεται δίπλα τους .Φοράνε μια ολόσωμη μαύρη στολή. Μια γυναίκα πλησιάζει. Ψηλαφίζει το κεφάλι του .Σκύβει πάνω από τα χείλη του .Μυρίζει άνοιξη, νεράντζι, γινωμένο πορτοκάλι…
Κάπου κοντά τους, ένας άνθρωπος βογκάει. Κάπου μπροστά τους, ένα ζώο ξεψυχάει. Ήταν τρεις που ξεμυτίζανε τις νύχτες, η «ομάδα ενωμένη σαν γροθιά». «Όλοι μαζί μπορούμε!» λέγανε και εναλλασσότανε στους ρόλους του «τσιλιαδόρου», του «αλαφροΐσκιωτου», του «δημιουργού αντιπερισπασμού». Ένας για όλους και όλοι για έναν! Που είναι τώρα οι υπόλοιποι;
Η Αστυνομία διερευνά αν ο άντρας είναι θύμα ή θύτης στην περίπτωση ανθρωποκτονίας στο βυτιοφόρο με τα φρούτα. Το εν λόγω περιστατικό συνδέεται με υπόθεση εξιχνίασης μεγάλης σπείρας λαθρεμπόρων. Βάσει Νόμου, οι γιατροί θα χορηγήσουν φάρμακο τελευταίας τεχνολογίας στον άνθρωπο που είναι σε κώμα τρεις μέρες, το οποίο θα επιδράσει στους εγκεφαλικούς νευρώνες ώστε να θυμηθεί, να ξυπνήσει, να προχωρήσει η ανάκριση. Υπάρχει άλλος ένας μάρτυρας. Ως εκ τούτου, πρέπει να πραγματοποιηθεί αντιπαράθεση των καταθέσεων και εξακρίβωση στοιχείων.
Την ίδια ώρα, ακούει τους δικούς του να ομολογούν όσα έπρεπε να αγνοεί…
Ένα κυνήγι θησαυρού στα πρώτα χρόνια της ζωής, μια αφήγηση από και προς το σώμα, μια πορεία ανασύστασης μετά από πτώση σε γκρεμό, ένα παζλ που ξορκίζει την απώλεια κι ο πόθος του νέου προορισμού με αφορμή την επιβίωση, το όνειρο και πάντα, την ελπίδα.
Η Τζούλια Γκανάσου σπούδασε Πληροφορική στο Οικονομικό Παν/μιο Αθηνών και στο Παν/μιο του Λονδίνου, Λογοτεχνία (ως υπότροφος) στο Παν/μιο της Σορβόννης και στο Παν/μιο του Εδιμβούργου και Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ε.Α.Π. Βιοπορίζεται από την Πληροφορική. Έχει εκδώσει τα βιβλία:
«Σε μαύρα πλήκτρα» (Μυθιστόρημα, Εκδ. Γκοβόστη 2006 και Παν/μιο του Εδιμβούργου 2007, συλλογή «Παγκοσμιουπόλεις»).
«Ομφάλιος λώρος» (Μυθιστόρημα, Εκδ. Γκοβόστη 2011 - 4ο Διεθνές Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Dasein, 1ο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών Αθήνας, 9ο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών Γλασκώβης).
«Ως το τέλος» (Νουβέλα, Εκδ. Γκοβόστη 2013 – υποψήφιο για το «Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 2013» του λογοτεχνικού περιοδικού «Κλεψύδρα» και για το «Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2014»).
«Γονυπετείς» (Νουβέλα, Εκδ. Γκοβόστη 2017, Γ’ Έκδοση – Βραβείο Αφηγήματος «Μεσόγειος 2018» Παν/μιο του Έξιτερ και «Βραβείο Διηγήματος» Βραβεία Βιβλίου Public 2018).
«Γόνιμες Μέρες» (Νουβέλα, Εκδ. Γκοβόστη 2021 - υποψήφιο για το βραβείο «Ιστορίες Εγκλεισμού 2021» του λογοτεχνικού περιοδικού “World Literature Today”).
Κώστας Α. Τραχανάς
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ