Αναρτήθηκε στις:11-09-23 13:31

«Γράμμα στον Ορέστη», Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης: Η Έλλη Μάνθα μιλά στην Κατερίνα Σχισμένου


Συνέντευξη στην Κατερίνα Σχισμένου παραχώρησε η Έλλη Μάνθα για την παράσταση «Γράμμα στον Ορέστη» που «ανέβηκε» στο Ρωμαϊκό Ωδείο, στην Αρχαία Νικόπολη, στην Πρέβεζα.

Η παράσταση "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη βρέθηκε στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικοπόλεως. Ποια τα συναισθήματα τα δικά σας ως σκηνοθέτης και ηθοποιός αλλά και της ομάδας;


Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας συμμετέχοντας στον εορτασμό για την Πανσέληνο Αυγούστου 2023, παρουσίασε στις 31 του μηνός, σε συνεργασία με την Θεατρική Ομάδα του Θεατρικού Εργαστηρίου του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου Άρτης «Ο ΣΚΟΥΦΑΣ» στο Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης τον θεατρικό μονόλογο του Ιάκωβου Καμπανέλλη "Γράμμα στον Ορέστη". Για μένα ήταν ένα διπλό στοίχημα να σκηνοθετώ και ταυτόχρονα να παίζω. Ένα δύσκολο εγχείρημα με έντονα συναισθήματα αγωνίας για την σωστή οργάνωση πάνω και κάτω από την σκηνή, αλλά και βαθιάς ευγνωμοσύνης και συγκίνησης. Για την ομάδα μας αποτέλεσε μια ευχάριστη πρόκληση αυτή η νέα εμπειρία, που μας γέμισε ενθουσιασμό και αδημονία μέχρι την παράσταση. Με το πέρας της, μας άφησε το αίσθημα ικανοποίησης και χαράς.

Σ´αυτό φυσικά συνετέλεσε και η ενεργή συμμετοχή του κόσμου που κατέκλυσε το θέατρο και τους ευχαριστούμε πραγματικά για όλη την θετική ενέργεια που μας μετέδωσαν. Η ένθερμη παρουσία του κοινού σε συνδυασμό με την δυναμική της ομάδας και την στήριξη του Συλλόγου είναι τα κριτήρια, που κάνει το έργο μας, ως θεατρικό εργαστήρι, πιο ζωντανό, πιο δυνατό και πιο αποτελεσματικό.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω την προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πρέβεζας κα Ανθή Αγγέλη, τον πρόεδρο του Μ/Φ Συλλόγου Άρτας "Ο Σκουφάς" κ. Νικόλαο Μπανταλούκα και τα μέλη του Δ.Σ του Συλλόγου για την στήριξη τους. Επίσης να ευχαριστήσω και να αναφέρω τους συντελεστές και τα μέλη του Θεατρικού Εργαστηρίου που βοήθησαν στο να πραγματοποιηθεί η παράσταση με τον καλύτερο τρόπο.

Συντελεστές παράστασης:


Μουσική: Νένα Βενετσάνου

Φωτογραφίες - Video: Γιώργος Σταύρος & Στεργιανή Βερνιώτου

Σχεδιασμός Σκηνικών: Έλλη Μάνθα, Ειρήνη Νάκου

Κατασκευή σκηνικών: FredKovi

Σχεδιασμός Κοστουμιών: Ειρήνη Νάκου

Κατασκευή Κοστουμιών: Ευαγγελία Τσώλα

Σχεδιασμό Αφίσας: Γιώργος Σταύρος

Επιμέλεια φωτισμού & ήχου: Γιώργος Νικολακόπουλος "G Sounds & Lights"

Βοηθός ήχου: Γιώργος Τσάκαλος

Σκηνοθεσία: Έλλη Μάνθα


Βοηθοί παράστασης: Ειρήνη Νάκου, Γιώργος Τσάκαλος, Βάσω Καραβασίλη, Ντίνα Σιόζιου, Παντελής Σιώζος, Αλεξάνδρα Δήμου, Φώτης Παπαφώτης, Γιώργος Σταύρος, Στεργιανή Βερνιώτου, Χάρης Νούλας, Κατερίνα Τσάκαλου

Στον ρόλο της Κλυταιμνήστρας:


Χρυσάνθη Γαλάνη

Έλλη Μάνθα

Φωτεινή Τσαδήμα

Στον ρόλο του Ορέστη:


Γιώργος Παπαβασιλείου

Ποια η διαφορά το να παίζεις σ' έναν κλειστό και σ' έναν ανοιχτό χώρο;


Οι διαφορές είναι πολλές ανάμεσα σε ένα κλειστό θέατρο, με περιορισμένο αριθμό θέσεων και σε ανοικτό θέατρο, αρκετά μεγαλύτερης χωρητικότητας. Αρχικά ο ηθοποιός πρέπει να προσαρμόσει την την φωνή του, ειδικά σε περιπτώσεις όπου δεν χρησιμοποιούνται χειλόφωνα. Επίσης να προσαρμόσει το σώμα του, την θέση του στον χώρο. Αυτά απαιτούν μια ιδιαίτερη διαδικασία εξάσκησης των ηθοποιών σε καθημερινή βάση πριν την παράσταση, μέσω σωματικού και φωνητικού training.

Επίσης στον εξωτερικό χώρο πρέπει να λάβεις υπόψιν σου όλους τους απρόοπτους εξωτερικούς παράγοντες (καιρικές συνθήκες, εξωτερικούς ήχους κτλ) και να είσαι έτοιμος να τους αντιμετωπίσεις άμεσα για την ομαλή έκβαση της παράστασης.

Όμως η ενέργεια που δίνουν στους ηθοποιούς και στους θεατές, τα ανοικτά αμφιθεατρικά πέτρινα θέατρα (όπως τα αρχαία θέατρα) είναι μοναδική. Το ίδιο και η ακουστική τους.

Θα ήθελα, επίσης, να αναφέρω ότι ο θεατρικός μονόλογος "Γράμμα στον Ορέστη" και ο χώρος του Ωδείου της Νικόπολης "ταίριαξαν" απόλυτα μεταξύ τους, αναδεικνύοντας μέσα από την δυναμική αύρα του χώρου την δυναμική ποιότητα του θεατρικού μας έργου. Σ´αυτό συνέβαλαν εκτός του σκηνικού και των κοστουμιών μας και ο φωτισμός του Γιώργου Νικολακοπούλου.

Ο ίδιος εκτός του σκηνικού χώρου, είχε την αισθητική να αναδείξει τον υπόλοιπο χώρο του Ρωμαϊκού Ωδείου, φωτίζοντας διάφορα σημεία του. Επίσης συγχρόνισε τον φωτισμό της παράστασης, με τον συνολικό φωτισμό όλου του χώρου. Μια ιδέα που ξεχώρισε και άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στους παρευρισκόμενους.

Ένας υπέροχος ενεργειακά χώρος μας φιλοξένησε και αποτέλεσε για μας μια σπουδαία εμπειρία σε νέα, σπουδαία μονοπάτια, με γνώμονα την αγάπη και τον σεβασμό για την τέχνη του θεάτρου.

Τι μας διδάσκει το έργο και πόσο κοντά βρίσκεται σε μια αρχαία τραγωδία και στις αρχές τις;


Το τραγικό πρόσωπο της Κλυταιμνήστρας ζωντανεύει και η μορφή της γίνεται λίγο πιο σύγχρονη κατά τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα μιας διαφορετικής προσέγγισης στον αρχαίο μύθο των Ατρειδών. Το παρελθόν αναβιώνει, με την εξιστόρηση των γεγονότων σε έναν μονόλογο, που γίνεται απολογισμός της ζωής της Κλυταιμνήστρας.


Η κεντρική ηρωίδα του Καμπανέλλη δεν θέλει να ζητήσει συγχώρεση, ούτε οίκτο, αλλά να πει την αλήθεια, η οποία μετουσιώνεται σε μια κραυγή, σε ένα ξέσπασμα της γυναικείας φύσης, μιας φύσης αμέτοχης, καταπιεσμένης, περιφρονημένης και βιασμένης. Τον μονόλογο "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη τον αντιμετώπισα σαν ένα έργο σύγχρονο με τραγικά στοιχεία και ταυτόχρονα σαν μια τραγωδία με ζητήματα επίκαιρα που αφορούν κάθε γυναίκα και κατ' επέκταση κάθε άνθρωπο που τολμά να αντισταθεί σε οτιδήποτε καταπιέζει και υποβαθμίζει την ανθρώπινη ύπαρξη του.

Τρία πρόσωπα σε ένα, ως Κλυταιμνήστρα και ταυτόχρονα ως χορός τραγωδίας, που μέσα από αυτόν αναδύεται ξανά και ξανά το ίδιο κεντρικό πρόσωπο. Κύριος στόχος ήταν να μεταδώσουμε τον ψυχοσωματικό παλμό της δικής μας Κλυταιμνήστρας ,το μήνυμα της, μέσα από την σύγχρονη ματιά του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Όπως ερμηνεύει εύστοχα ο T.S. Eliot, «πίσω από τον τραγικό λόγο βρίσκεται η δραματική ενέργεια, η χροιά της φωνής, το ανασηκωμένο χέρι ή ο τεντωμένος μυς, και η ιδιαίτερη συγκίνηση».

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια του Θεατρικού Εργαστηρίου του Μ/Φ Συλλόγου "Ο Σκουφάς"; Τι ετοιμάζετε τη νέα χρόνια;


Η νέα θεατρική χρονιά του Θεατρικού Εργαστηρίου θα ξεκινήσει την Κυριακή 1 Οκτωβρίου. Τα τμήματα που περιλαμβάνει είναι παιδικό, εφηβικό και ενηλίκων. Οι δράσεις μας θα είναι αρκετές με όλα τα τμήματα του Θεατρικού Εργαστηρίου, όπως και την προηγούμενη χρονιά. (Το Θεατρικό Εργαστήρι πέρυσι παρουσίασε συνολικά οχτώ θεατρικές παραστάσεις). Εκτός από τα εργαστηριακά μαθήματα μας και την διερευνητική διαδικασία για την προετοιμασία παραστάσεων, το τμήμα ενηλίκων θα συμμετέχει και στο Φεστιβάλ Θεάτρου του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου με το ίδιο έργο "Γράμμα στον Ορέστη" του Ι. Καμπανέλλη.

Κατά την διάρκεια του Εργαστηρίου θα προσπαθήσουμε να είμαστε ανοικτοί στο να οργανώσουμε και άλλες θεατρικές δράσεις και ενέργειες που να συντελούν στην προσωπική, πνευματική και ψυχοσωματική μας ανάπτυξη, αλλά και στην ανάδειξη και ανάπτυξη του πολιτιστικού επιπέδου της πόλης μας.



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





img