Αναρτήθηκε στις:09-04-25 15:22

Σημαντικές θέσεις κατέκτησε το 9ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας στον 1ο Μεσογειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε ο 11ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM 2025, που διεξήχθη στα Ιωάννινα στις 16 Μαρτίου και φιλοξενήθηκε στο Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων. Ο φετινός διαγωνισμός, με θέμα «Μπορούμε να επιβιώσουμε στον πλανήτη Άρη;», συγκέντρωσε τη συμμετοχή 28 ομάδων και περίπου 120 μαθητών και μαθητριών από Δημοτικά και Γυμνάσια της Ηπείρου, καθώς και από το 4ο ΓΕΛ Ιωαννίνων. Οι μαθητικές ομάδες παρουσίασαν ρομποτικά έργα και τεχνολογικές εφαρμογές που ανέπτυξαν με τη βοήθεια των προπονητών τους, ξεχωρίζοντας για την ευρηματικότητα και την τεχνική αρτιότητα των κατασκευών τους.

Από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας, συμμετείχε το 9ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας στον 1ο Μεσογειακό Διαγωνισμό STEM 2025 που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου παρουσίασαν τα έργα τους, κατακτώντας την πρώτη και δεύτερη θέση στην κατηγορία "Ποδόσφαιρο 2x2", ενώ προκρίθηκαν και στην τελική φάση του διαγωνισμού, συνεχίζοντας την παράδοση διακρίσεων σε επιστημονικούς και τεχνολογικούς διαγωνισμούς.

Με αυτή την επιτυχία, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας εκπροσώπησε την Περιφέρεια Ηπείρου στον 1ο Μεσογειακό Διαγωνισμό STEM 2025 ο οποίος διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας & Μαθηματικών (STEM Education), και διεξήχθη στον εκθεσιακό χώρο HELEXPO, στο Μαρούσι Αττικής το Σάββατο 5 Απριλίου 2025, από τις 11:00 έως τις 17:00, με τη συμμετοχή ομάδων από τη Νότια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας συμμετείχε με 20 μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄, οι οποίοι εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο και την πόλη μας, αποδεικνύοντας τις υψηλές τους δεξιότητες στον τομέα της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Την αποστολή συνόδευσαν γονείς καθώς και οι εκπαιδευτικοί: ο Διευθυντής του σχολείου κ. Ιωάννης Κούλης, ο υπεύθυνος Πληροφορικής κ. Ανδρέας Βαρελάς, οι εκπαιδευτικοί κ. Φωτεινή Τασούλα, κ. Ολυμπιάδα Τατσή και κ. Μαρία Παπαχρήστου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε δύο κατηγορίες του διαγωνισμού: BASTEMBALL (ρομποτικό μπάσκετ) η οποία βασίζεται σε αντίστοιχες παιδαγωγικές αρχές και εισάγει τα παιδιά στον κόσμο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής μέσω του αθλήματος της καλαθοσφαίρισης και Ποδόσφαιρο 2x2 (ποδοσφαιρική ρομποτική). Σε αυτό το παιχνίδι 2 αντίπαλες συμμαχίες που αποτελούνται από 2 τηλεχειριζόμενα ρομπότ κερδίζουν πετυχαίνοντας περισσότερα γκολ πάνω σε ένα ειδικά διαμορφωμένο τραπέζι (γήπεδο ποδοσφαίρου).

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό και τις πολυάριθμες συμμετοχές από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ακαδημίες ρομποτικής και ΚΔΑΠ, οι ομάδες του 9ου Δημοτικού Σχολείου Άρτας διακρίθηκαν επάξια, αποσπώντας σημαντικές θέσεις:

• 2η θέση στην κατηγορία BASTEMBALL

• 3η θέση στην κατηγορία ποδοσφαιρικής ρομποτικής

Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται από τη ΔΙΠΕ Άρτας προς τον Περιφερειάρχη Ηπείρου, κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη, για την ευγενική χορηγία της μετακίνησης της αποστολής, η οποία συνέβαλε καθοριστικά στην πραγματοποίηση της συμμετοχής του 9ου Δημοτικού Σχολείου Άρτας.

Θερμά συγχαρητήρια απευθύνονται από τη ΔΙ.Π.Ε. Άρτας σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την άψογη παρουσία τους, καθώς και στον εκπαιδευτικό Πληροφορικής κ. Ανδρέα Βαρελά για την πολύμηνη προετοιμασία και την καθοριστική συμβολή του στην επιτυχία των ομάδων.

«Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο μάθησης που βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η καινοτομία. Συνδυάζει διαφορετικά γνωστικά πεδία, επιτρέποντάς τους να εφαρμόζουν γνώσεις από τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Η συμμετοχή αυτή αποτέλεσε όχι μόνο εκπαιδευτική εμπειρία υψηλού επιπέδου αλλά και ευκαιρία ανάδειξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου σε πανελλήνια κλίμακα με τους μαθητές και τις μαθήτριες να επιδεικνύουν εξαιρετικό πνεύμα ομαδικότητας, δημιουργικότητας και τεχνολογικής κατάρτισης», αναφέρει σχετικά η Διεύθυνση.



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ