Αναρτήθηκε στις:29-11-24 16:53

Α. Νάτσικα: «Χθες είχαμε μια είδηση για ένα σοβαρό σιδηροδρομικό συμβάν στον Κορινό Πιερίας»


Την παρακάτω δήλωση έκανε η κα Αγλαΐα Νάτσικα, Καθηγήτρια Μουσικής και Συντονίστρια ΝΕ Νέας Αριστεράς Άρτας, σχετικά με το πρόσφατο περιστατικό στον προαστιακό και τα ζητήματα ασφάλειας στις σιδηροδρομικές επικοινωνίες:

«Ο συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Λάρισα, υπέστη βλάβη και ακινητοποιήθηκε στον σταθμό. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε προορισμό την Αθήνα και κινούνταν επίσης στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά με πράσινους σηματοδότες προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.

Οι μηχανοδηγοί άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος. Συνομίλησαν άμεσα, μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού κατάφεραν να σταματήσουν το τρένο.

Όμως η είδηση δεν είναι αυτή.

Η είδηση είναι όπως -η ΕΔΑΠΟ επισημαίνει- ότι δυστυχώς για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται στην αρχική της τοποθέτηση ότι ένα αξιόπιστο και με πλήρη ραδιοκάλυψη σύστημα επικοινωνίας (είτε αυτό είναι VHF με σωστά συντηρημένο δίκτυο αναμετάδοσης είτε είναι πλήρης, λειτουργική και σωστά παραμετροποιημένη εγκατάσταση GSMR) είναι θεμελιώδης παράγοντας ασφάλειας που, μάλιστα, προηγείται όλων των υπολοίπων.


Όπως αποδεικνύεται και στην πράξη (με παράδειγμα το συμβάν στον Κορινό), ακόμα και στην περίπτωση τεχνικής βλάβης του συστήματος φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, το τελευταίο επίπεδο ασφαλείας είναι οι ραδιοεπικοινωνίες, χωρίς τις οποίες δεν θα υπήρχε άλλος τρόπος να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση των Τεμπών, η ραδιοκάλυψη του συστήματος VHF ήταν περιορισμένη σε κοντινές μόνο αποστάσεις από τον κάθε σταθμό (δεδομένου και ότι το σύστημα αναμετάδοσης του VHF μέσω του δικτύου TETRA που είχε εγκατασταθεί από το 2013, τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν λειτουργούσε σύμφωνα με τις αρχικές του προδιαγραφές λόγω ελλιπούς συντήρησης).

Εάν στις 28 Φεβρουαρίου 2023 υπήρχε πλήρης ραδιοκάλυψη ανάμεσα στους ΣΣ Λάρισας και Νέων Πόρων, οι μηχανοδηγοί της IC62 θα είχαν ακούσει στον ασύρματο τους μηχανοδηγούς της 63503 και θα είχαν αντιληφθεί από μόνοι τους ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενη κυκλοφορία στη γραμμή τους, χωρίς να χρειαστεί η παρέμβαση σταθμάρχη ή Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας».



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ