Δεν είναι ίδια η προετοιμασία για κάθε βιβλίο. Σε όλα τα βιβλία χρειάζεται, βέβαια, να υπάρξει αρχικά ένας χαρακτήρας που είναι τόσο ενδιαφέρων, ώστε μετά αρχίζω να σκέφτομαι σε τι είδους ιστορία θα μπορούσα να τον/την τοποθετήσω. Μετά όμως, ανάλογα με το θέμα και την ιστορική περίοδο όπου διαδραματίζεται η υπόθεση, μπορεί να χρειάζεται πολλή έρευνα ή λιγότερη, μέχρι να ξεκινήσει το γράψιμο.
Ήθελα εδώ και καιρό να γράψω ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που να εστιάζει στον κόσμο του τένις, όχι μόνο επειδή αγαπώ πολύ το τένις, αλλά και επειδή ο κόσμος του επαγγελματικού τένις είναι ιδιαίτερα ιδιόρρυθμος και απαιτητικός.
Είναι κυριολεκτικός, έχει να κάνει με γεγονότα του βιβλίου.
Ο Γιώργος Δάντης μαζί με το alterego του, τον κολλητό του φίλο Νικ Έβανς, είναι ουσιαστικά ένα δίπολο φωτός και σκοταδιού. Ο Γιώργος θέλει να σώσει όλο τον κόσμο που κινδυνεύει. Ο Νικ δεν συμπαθεί ούτε ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τους ανθρώπους, εκτός από τους πολύ λίγους που αγαπάει πραγματικά. Ο Γιώργος έχει φυσιολογικές ικανότητες, ο Νικ είναι μια σκοτεινή ιδιοφυΐα. Ο Γιώργος καταφεύγει στη βία μόνο όταν υπάρχει ανάγκη. Ο Νικ την απολαμβάνει. Ο Γιώργος έχει μια σε γενικές γραμμές ευτυχισμένη ερωτική σχέση με μια κοπέλα που είναι καλύτερή του. Ο Νικ έχει μια βασανισμένη ερωτική σχέση με την αδερφή του Γιώργου, που την ενοχλεί το πόσο εξωτικός και ολοκληρωμένος ως προσωπικότητα είναι ο Νικ. Ο συνδυασμός αυτών των δύο χαρακτήρων, στην «Τριλογία της Κρήτης» (Καιρός για ήρωες, Μια ανάσα μόνο, Δεν είσαι εδώ) και τώρα στο Κάτι σαν αγάπη μού επέτρεψε να φωτίζω τα καλά και τα κακά του καθενός και κυρίως τα λαμπερά κομμάτια και τα σκοτάδια των Χανίων και της Κρήτης γενικότερα.
Η Ιφιγένεια Καράκη είναι ένα σπάνιο ταλέντο στο τένις – έχει φτάσει πολύ κοντά στο να πάρει το Ρολάν Γκαρός για κορίτσια κάτω των δεκαοκτώ και προορίζεται για μεγάλη καριέρα, αν της το επιτρέψει ο εκρηκτικός χαρακτήρας της, που την οδηγεί σε φοβερά ξεσπάσματα. Οι λόγοι που δέχεται τις απειλές ίσως έχουν να κάνουν με κάποιον που τη ζηλεύει για το ταλέντο της, αλλά υπάρχουν πολλές επιπλέον πτυχές της ζωής της και των συμφερόντων της οικογένειάς της που μπορεί να προκαλούν κινδύνους.
Επειδή το χρήμα είναι εξουσία και ο άνθρωπος είναι πολύ αδύναμος για να αντέξει χωρίς εξουσία.
Σας ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Νομίζω πως η τεχνική προκύπτει με δύο τρόπους. Ο ένας είναι να διαβάσεις τόνους βιβλίων, ώστε να αφομοιωθούν μέσα σου οι διαφορετικές αφηγηματικές τεχνικές και τελικά το αμάλγαμά τους να βγει στο χαρτί με τον δικό σου τρόπο. Ο δεύτερος είναι να φροντίζεις σε κάθε κεφάλαιο να εκπλήσσεις τον εαυτό σου. Σε αυτό εμένα με βοηθάει το να μην έχω πολύ αυστηρό προσχέδιο ανά κεφάλαιο, ώστε να αφήνω στον εαυτό μου πολλούς βαθμούς ελευθερίας.
Επειδή λειτουργούν σε δύο, τουλάχιστον, επίπεδα: προσφέρουν μια συναρπαστική ιστορία και ταυτόχρονα μιλούν για την κοινωνία της εποχής τους και τους λόγους που οδηγούν στο έγκλημα.
Σχεδόν όλη η αμερικάνικη αστυνομική λογοτεχνία των τελευταίων 80 ετών. Θα αναφέρω τους σημαντικότερους: Χάμετ, Τσάντλερ, Ρος Μακντόναλντ, Ρόμπερτ Μπ. Πάρκερ, Λόρενς Μπλοκ, Έλμορ Λέοναρντ, Μάικλ Κόνελι και από τους νεότερους, Ρόμπερτ Κρέις, Χάρλαν Κόμπεν, Ντένις Λιχέιν.
Σχέδια του χάους, Μίνως Ευσταθιάδης. Ένα από τα καλύτερα σύγχρονα ελληνικά αστυνομικά μυθιστορήματα.