Αναρτήθηκε στις:27-02-24 11:47

ΠΑΣΟΚ: Αρνητικές επιπτώσεις λόγω απαγόρευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων σε οδικά δίκτυα της Ηπείρου


Ο κ. Θεόδωρος Γόγαλης, μέλος των τομέων Δημόσιας Διοίκησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και υπεύθυνος του τομέα Δημόσιας Διοίκησης της Ν.Ε. Άρτας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, ο Βουλευτής Ιωαννίνων κ. Ιωάννης Τσίμαρης, υπεύθυνος του τομέα Υγείας και ο Βουλευτής Χαλκιδικής κ. Απόστολος Πάνας, υπεύθυνος του τομέα Υποδομών & Μεταφορών, στο πλαίσιο της περιφερειακής συνεργασίας, κατέθεσαν στη Βουλή τη με αριθμ. πρωτ. 3444/26.02.2024 ερώτηση για τις αρνητικές επιπτώσεις λόγω της απαγόρευσης διέλευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων σε οδικά δίκτυα της Ηπείρου.

«Η απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών άνω των 3.5 τόνων από την παλαιά εθνική οδό Ιωαννίνων – Άρτας αποτελεί ένα πρόβλημα που δυσχεραίνει την επιχειρηματικότητα, την κινητικότητα και το παραγωγικό δυναμικό του Ν. Άρτας. Η ανάγκη για άμεση ρύθμιση του θέματος κρίνεται επιτακτική, καθώς η μη διευθέτησή του θα ενισχύσει τα προϋπάρχοντα οικονομικά προβλήματα που καταγράφονται στην καθημερινότητα των πολιτών», αναφέρει σχετικά ο κ. Θεόδωρος Γόγαλης.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή:


ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα


Θέμα: «Αρνητικές επιπτώσεις λόγω της απαγόρευσης διέλευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων σε οδικά δίκτυα της Ηπείρου».


Κύριε Υπουργέ,

Η Περιφέρεια Ηπείρου καταγράφει το δεύτερο (2ο) χαμηλότερο ΑΕΠ μεταξύ 13 Περιφερειών της Ελλάδας και ένα από τα χαμηλότερα, αν όχι τα χαμηλότερα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ενώ καταβάλλονται προσπάθειες από όλους τους φορείς για την αντιμετώπιση του προβλήματος, εμφανίζονται – ξεφυτρώνουν νέα και πιο σοβαρά που δυσχεραίνουν τη λύση τους.

Τον τελευταίο χρόνο λοιπόν έχουν τοποθετηθεί στην παλαιά Ε.Ο. Ιωαννίνων – Άρτας πινακίδες απαγόρευσης διέλευσης φορτηγών άνω των 3,5 τόνων με αποτέλεσμα τη δημιουργία αρνητικών επιπτώσεων στην τοπική επιχειρηματικότητα του ν. Άρτας, στους αγρότες και τους πτηνοτρόφους συμπληρώνοντας έτσι το πάζλ των προβλημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, η τοποθέτησή τους έχει επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις και σύγχυση όχι μόνο στην τοπική κοινωνία του ν. Άρτας και κατ’ επέκταση της Ηπείρου, στον επιχειρηματικό και πολιτικό κόσμο αλλά ακόμη και στους ίδιους τους οδηγούς των συγκεκριμένων φορτηγών, καθώς παγιδεύονται στην εθνική οδό και τους επιβάλλονται πρόστιμα μεγάλης χρηματικής αξίας τα οποία οφείλουν να εξοφλήσουν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Τον προηγούμενο μήνα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, παρουσία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (δήμος, περιφέρεια, επιμελητήρια, εμπορικοί σύλλογοι, κτλ.). Μέσα από τον εποικοδομητικό διάλογο κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι: «εφαρμόζεται ο παλαιός νόμος, απαιτείται άδεια ειδικής κυκλοφορίας έπειτα από αίτηση του ενδιαφερόμενων στο Υπουργείο Υποδομών, το οποίο ενεργοποίησε τώρα τον συγκεκριμένο νόμο, χωρίς μάλιστα να ερωτηθεί η Περιφέρεια και ότι πρέπει να απευθυνθούν συντονισμένα στο συγκεκριμένο Υπουργείο με σκοπό την τροποποίηση μελέτης του νόμου».

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργέ,

1. Για την ανωτέρω απαγόρευση ελήφθη υπόψη το με αριθμ. πρωτ. ΔΝΣγ/οικ.69465/ΦΝ393/21.10.2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Νομοθετικού Συντονισμού και Καλής Νομοθέτησης;

2. Σύμφωνα με το ανωτέρω έγγραφο, εξετάσθηκαν και επεξεργάστηκαν επαρκώς τα στοιχεία των αρμόδιων φορέων αναφορικά με την καταγραφή του οδικού δικτύου όπου προτείνεται απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων;

3. Η αποτύπωση του οδικού δικτύου στο οποίο επιβάλλεται απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων βασίστηκε εξ’ ολοκλήρου στο υλικό που απεστάλη από τους αρμόδιους φορείς και εν κατακλείδι τέθηκε νομίμως σε εφαρμογή η με αριθμ. ΔΝΣγ/οικ.70849/ΦΝ393 (ΦΕΚ 3769/τ. Β΄/26-10-2017) Υπουργική Απόφαση;



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ







img