Αναρτήθηκε στις:07-11-17 10:00

Αλγόριθμος καταλαβαίνει από τη φωνή αν ο χρήστης είναι κουρασμένος


Ερευνητές στη Μ. Βρετανία αναπτύσσουν ένα σύστημα που είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται τα επίπεδα κόπωσης αναζητώντας ενδείξεις κούρασης στη φωνή, σχεδιάζοντας τη χρήση του, σε πρώτη φάση, από χειριστές βαρέων οικοδομικών μηχανημάτων.

Οι μικρές αλλαγές στη φωνή μπορούν να αποκαλύψουν τα επίπεδα κόπωσης, αναφέρουν επιστήμονες που ειδικεύονται στο αντικείμενο, στο Λονδίνο. Οι ερευνητές του UCL ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο ο οποίος μπορεί να εξετάζει ένα ηχητικό μιας φωνής και να καταλήγει σε συμπέρασμα εάν αυτός στον οποίο ανήκει η φωνή είναι κουρασμένος. Τα πλεονεκτήματα που παρέχει κάτι τέτοιο είναι προφανή, καθώς θα μπορούσε να σώσει πολλές ζωές στους δρόμους.

«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να φτιάξουμε ένα μοντέλο της φωνής κάποιου, μέσω πολλαπλών ηχογραφήσεων σε μια χρονική περίοδο...προηγούμενες δουλειές έτειναν να επικεντρώνουν σε μεμονωμένα χαρακτηριστικά, όπως το εύρος και το ύψος της φωνής. Εμείς προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν μεγαλύτερο “αστερισμό” χαρακτηριστικών, που περιλαμβάνουν πολλές διαστάσεις, τόσο τόνου και ποιότητας φωνής, όσο και προσωδίας, ρυθμού ομιλίας και παύσεων, καθώς και πολλών άλλων πραγμάτων. Και αυτό μας δίνει αυξημένη ευαισθησία ως προς την εξέταση του τρόπου με τον οποίο η φωνή αλλάζει κατά τη διάρκεια της ημέρας και της ώρας» λέει στο Reuters ο Μαρκ Χάκβεϊλ, καθηγητής Επιστήμης Φωνής στο UCL.

Σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης κόπωσης WOMBATT οι ερευνητές πραγματοποίησαν πιλοτική μελέτη σε ορυχείο στο Περού, όπου η κούραση μπορεί να αποβεί μοιραία για τους χειριστές των μηχανημάτων. Όπως προέκυψε, παρά τη μετάβαση από το ελεγχόμενο, εργαστηριακό περιβάλλον, στη θορυβώδη καμπίνα ενός οχήματος, το σύστημα ήταν και πάλι σε θέση να βρίσκει τη φωνή του χειριστή. Μακροπρόθεσμα οι επιστήμονες προβλέπουν ένα πρακτικό σύστημα στο εσωτερικό των καμπινών.

«Ο στόχος δεν είναι να εμποδίσουμε τον οδηγό να κάνει τη δουλειά του ή να τους κυνηγήσουμε ή να σταματήσουμε τη λειτουργία του φορτηγού: Είναι απλά να προστατέψουμε την υγεία του οδηγού και την ασφάλεια του οχήματος» προσθέτει ο Χάκβεϊλ.

naftemporiki
img

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ