Αναρτήθηκε στις:19-07-19 13:34

Έμμεση χειραγώγηση πολιτών από κοινωνικά δίκτυα και ΜΜΕ


Από τη στιγμή που έχουμε το δεδικασμένο της εμπλοκής του facebook στις Αμερικάνικες εκλογές με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, ας δούμε πως χειραγωγείται ο κόσμος, στα social media, αυξομειώνοντας τη δημοτικότητα ή τη δύναμη μιας μάρκας. Ο τρόπος χειραγώγησης πολλές φορές μπορεί να είναι έμμεσος όπως στο κάτωθι παράδειγμα:

θέλουμε να κάνετε 25 φορές συνεχόμενες την εξής ερώτηση σε κάποιον οικείο σας.

- Τι χρώμα έχει το χιόνι;

Θα πάρετε την απάντηση "Λευκό". Την 26 φορά ρωτήστε ξαφνικά:

- Τι πίνει η αγελάδα;

Σχεδόν πάντα οι ερωτώμενοι απαντάνε "Γάλα".

Βλέπουμε λοιπόν πως δίνουμε λάθος απάντηση σε ένα ερώτημα που είναι σχετικά απλό μετά την επανάληψη της πρώτης ερώτησης. Η πρώτη ερώτηση συνιστά το training process και η απάντηση είναι ακριβώς αυτή που θέλουμε για να δημιουργήσουμε μία σύνδεση σε κάτι ψευδές με τη δεύτερη ερώτηση. Έχει σημασία η διαδικασία για το πλήθος; Όχι, η απάντηση μετράει και το αποτέλεσμα είναι πασιφανές σε μια κοινωνία η οποία είναι εθισμένη στην ευαισθητοποίηση ή την επιδημία της μεταφοράς πληροφορίας και το marketing. Φανταστείτε ότι βρίσκεστε στη μέση ενός κύκλου και περιφέρονται γύρω σας, μάρκες, διασημότητες, infuencers, κ.λ.π. Αυτό μας δίνει αφορμή να μιλήσουμε για το παρακάτω φαινόμενο:

Human-in-the-Loop (HITL)


Αυτή η ιδέα αξιοποιεί τόσο την ανθρώπινη όσο και την μηχανική νοημοσύνη για να δημιουργήσει μοντέλα μηχανικής μάθησης. Σε αυτήν την προσέγγιση, οι άνθρωποι συμμετέχουν άμεσα στην κατάρτιση, τον συντονισμό και την εξέταση δεδομένων για έναν συγκεκριμένο αλγόριθμο ML. Η πρόθεση είναι να χρησιμοποιούμε ένα εκπαιδευμένο πλήθος ή γενικό ανθρώπινο πληθυσμό για να διορθώνουμε ανακρίβειες στις προβλέψεις μηχανών, αυξάνοντας έτσι την ακρίβεια, με αποτέλεσμα την υψηλότερη ποιότητα των αποτελεσμάτων.

Για το φαινόμενο human-in-the-loop, ας δούμε πως, στις πιο ανεπτυγμένες χώρες έχουν αναπτυχθεί συμπράξεις αλλά και αντιδράσεις, σχετικά με τη χειραγώγηση του κοινού, με την πρόφαση ότι "παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες".

Ερώτηση: Νομίζετε πως έχετε χάσει την ιδιωτικότητά σας; Για να δούμε μια περίπτωση πολιτική στις ΗΠΑ:

“Οι επιχειρήσεις πολιτικών δεδομένων και στις δύο πλευρές του πολιτικού φάσματος έχουν ενισχύσει τις παρεμβάσεις τους μέσω τηλεόρασης. Σήμερα, η εταιρεία δεδομένων TargetSmart και η Republican Data Outfit Data Trust ανακοινώνουν νέες συνεργασίες με παρόχους τηλεοπτικών δεδομένων. Το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι ακόμη περισσότερα τηλεοπτικά μηνύματα από ποτέ, ειδικά από τις εκστρατείες του Κογκρέσου, που απευθύνονται σε νοικοκυριά των βασικών εκλογέων.

Η Data Trust, η εταιρεία δεδομένων που διαχειρίζεται to εθνικό αρχείο ψηφοφόρων για τους Ρεπουμπλικάνους και τις δεξιές ομάδες, έχει συνεργαστεί με το FourthWall Media για να ταιριάζει με τα στοιχεία τηλεθέασης του FourthWall στα δεδομένα ψηφοφόρων του Data Trust. Το αποτέλεσμα είναι μια ροή δεδομένων για τηλεθεατές που ταιριάζουν με τα δημογραφικά δεδομένα του Data Trust.

Ήταν πριν από ένα χρόνο στη συνάντηση της Δημοκρατικής Εθνικής Επιτροπής στη Minneapolis όταν η εταιρεία δεδομένων που υπάγεται στους δημοκρατικούς, TargetSmart Communications παρουσίασε τις δυνατότητες τηλεοπτικής και ψηφιακής στόχευσης διαφημίσεων που ανέπτυξε με την υπηρεσία δεδομένων Experian. Σήμερα, η TargetSmart επεκτείνει τις προσφορές δεδομένων τηλεόρασης μέσω μιας συνεργασίας με την Tru Optik, η οποία παρέχει δεδομένα κατανάλωσης μέσων για ψηφιακά μέσα και συνδεδεμένες τηλεοπτικές συσκευές όπως Roku, Xbox και έξυπνες τηλεοράσεις.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης τηλεοπτικές πληροφορίες για τις πωλήσεις Rentrak και D2 Media Sales, οι οποίες είναι μια συνεργασία μεταξύ της DISH και της DirecTV / AT & T.

Αυτά τα είδη τηλεφωνικών και τηλεοπτικών προσφορών φέρνουν τις δυνατότητες στόχευσης της διαδικτυακής διαφήμισης στις αγορές τηλεοπτικών διαφημίσεων, οι οποίες ιστορικά έχουν οδηγήσει σε κάποιες χαμένες δαπάνες για πολιτικές εκστρατείες που θα ήταν καλύτερο να στοχεύσουν τις διαφημίσεις στις επιθυμητές ομάδες ψηφοφόρων παρά σε εκείνους που είναι λιγότερο πιθανό να υποστηρίξουν τους υποψηφίους τους.

Οι νέες προσεγγίσεις έχουν εξελιχθεί σε δημοτικότητα μετά τις εκλογές του 2012, όταν η εκστρατεία επανεκλογής του Προέδρου Obama αξιοποίησε πρωτοποριακές μεθόδους για την αγορά τηλεοπτικών διαφημίσεων.

Συνεργαζόμενοι με όλο και περισσότερα τηλεοπτικά δεδομένα και εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης, οι εταιρείες πολιτικών δεδομένων φέρνουν ό, τι κάποτε ήταν προσιτές μόνο σε μεγάλες κρατικές ή εθνικές εκστρατείες, τώρα και σε μικρότερης πολιτικής κλίμακας υποψηφίους. Μέσω τέτοιων σχέσεων, οι πολιτικοί διαφημιστές μπορούν να φτάσουν σε προκαθορισμένα κομμάτια ψηφοφόρων, όπως είναι οι δημοκράτες ή οι Ρεπουμπλικάνοι”.

Βλέπουμε λοιπόν πως χρησιμοποιούνται τα ΜΜΕ στην Αμερική για έμμεση χειραγώγηση του εκλογικού σώματος. Μήπως θα έπρεπε να ερευνήσουμε το θέμα και στη χώρα μας;

Ε.Σ.




img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ