Στις 13 Σεπτεμβρίου συμπληρώθηκε ένας χρόνος από το θάνατο του Βαγγέλη Δραγατάκη. Την Κυριακή τελέστηκε το ετήσιο μνημόσυνο στον Ι.Ν. Ταξιαρχών, με πλήθος κόσμου, συγγενών και φίλων του Βαγγέλη να έχουν δώσει το παρών εκεί, ενώ την επόμενη μέρα το πρωί τελέστηκε τρισάγιο παρουσία λίγων μόνο συγγενών στο σημείο στην περιφερειακή οδό, έξω από το Κάστρο, όπου ο Βαγγέλης Δραγατάκης έχασε τη ζωή του οδηγώντας το αυτοκίνητό του.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Βαγγέλης Δραγατάκης ήταν ο τρίτος νεαρός άντρας που έχασε τη ζωή του στην περιφερειακή οδό από τα κιγκλιδώματα που κάρφωσαν το κορμί και των τριών παιδιών, μάλιστα τα συγκεκριμένα κιγκλιδώματα προκάλεσαν τον αποκεφαλισμό ενός εκ των τριών αυτών παιδιών. Η μητέρα του Βαγγέλη Δραγατάκη αγωνίζεται εδώ και ένα χρόνο, με σύμμαχο και συμπαραστάτη στο δίκαιο αγώνα της τον Πανελλαδικό Σύλλογο “SOS Τροχαία Εγκλήματα”, για να ξηλωθούν τα συγκεκριμένα επικίνδυνα κιγκλιδώματα που προκάλεσαν το θάνατο σε τρία νέα παιδιά, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι “δεν πρόκειται καν για κιγκλιδώματα, αλλά για απλά κάγκελα τύπου βεράντας, το πιο φτηνό υλικό που υπάρχει και θα μπορούσε να τοποθετηθεί”.
Να θυμίσουμε ότι αμέσως μετά το δυστύχημα, ο Αντιδήμαρχος Έργων του Δ. Αρταίων Δημήτρης Σφήκας, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του και η οποία προβλήθηκε σε ρεπορτάζ μας, μας ενημέρωσε ότι σκοπός του Δήμου δεν ήταν να αφαιρεθούν τα κάγκελα, αλλά να προστεθούν νέα στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα για να καλυφθεί το κενό. Οι δηλώσεις του αυτές είχαν εξοργίσει τη μητέρα του άτυχου Βαγγέλη, η οποία σε επόμενη τηλεφωνική επικοινωνία μας δήλωσε “Ας πάρουν και το κάγκελο που διαπέρασε το κορμί του παιδιού μου, να το ισιώσουν και να το βάλουν στη θέση του, για να τους έρθει πιο οικονομικά…!”. Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά από τη θύελλα αντιδράσεων που προκλήθηκε, καμία κίνηση δεν έγινε από πλευράς Δημοτικής Αρχής να συμπληρωθούν τα κενά και να τοποθετηθούν τα κάγκελα που λείπουν στο σημείο, ενώ όπως μας ενημέρωσε η Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών του Δ. Αρταίων, Σοφία Γρύλλια, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε χθες μαζί της (την οποία μπορείτε να ακούσετε παρακάτω), ο Δήμος Αρταίων περιμένει το μελετητή να τους υποδείξει πια τί πρέπει να γίνει και για ευνόητους λόγους ο Δήμος ούτε τοποθετεί ούτε αφαιρεί πια κάγκελα από τα σημεία που δεν έχουν στην περιφερειακή οδό Άρτας.
Συγκεκριμένα, να σας θυμίσουμε ότι τον περασμένο Απρίλιο, ο Δήμος Αρταίων, μετά και από την πίεση που δέχτηκε από την Μείζονα Αντιπολίτευση του Δήμου (από την παράταξη δηλαδή της κυρίας Ταπραντζή, η οποία για μήνες μετά το θάνατο του Δραγατάκη ζητούσε μια έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για να συζητηθεί η οδική ασφάλεια στην περιφερειακή οδό και να δουν αν πρέπει να αφαιρεθούν τα κάγκελα), ψήφισε να γίνει άμεσα μελέτη για την οδική ασφάλεια στην περιφερειακή οδό. Έφτασε φθινόπωρο και έχοντας συμπληρωθεί ένας χρόνος από το θάνατο του Βαγγέλη Δραγατάκη – η μητέρα του οποίου βροντοφωνάζει βάσει πορίσματος του πραγματογνώμονα ότι αν δεν υπήρχαν τα κάγκελα, ίσως το παιδί της και τα άλλα δύο νέα παιδιά να ζούσαν – επικοινωνήσαμε με την κα Γρύλλια, για να δούμε σε τί σημείο βρίσκεται η υπόθεση, τί γίνεται με τη μελέτη και ποιες είναι οι εξελίξεις.
Η ίδια μας ενημέρωσε ότι σε δύο περίπου εβδομάδες η μελέτη θα βγει στον αέρα για δημοπρασία! Όπως μας ενημέρωσε, υπάρχει μια καινούρια ειδικότητα οδοποιών, επιθεωρητών, εγκεκριμένων από το ΥΠΕΧΩΔΕ, και θα ζητήσει ο Δήμος Αρταίων έναν τέτοιον για να αναλάβει τη μελέτη και να υποδείξει στο Δήμο Αρταίων αν κάτι πρέπει να φύγει ή να συμπληρωθεί στην περιφερειακή οδό για την προστασία των πολιτών. Η ίδια η κα Γρύλλια ωστόσο φαίνεται να επιμένει στην άποψή της ότι τα κάγκελα εκεί τοποθετήθηκαν για να προστατεύουν τους πεζούς, τα μικρά παιδάκια από το να πεταχτούν στο δρόμο, μια άποψη με την οποία ο Πανελλαδικός Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα” διαφωνεί, καθώς τα συγκεκριμένα κάγκελα είναι άκρως επικίνδυνα για τους οδηγούς, προκαλώντας ακόμη και το θάνατο, ενώ υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να προστατευτούν οι πεζοί και τα μικρά παιδάκια. Εμείς ειδικοί δεν είμαστε, όμως ως πολίτες, βλέπουμε το παράλογο της υπόθεσης, ότι δηλαδή κατά μήκος της περιφερειακής οδού επικρατεί ένα αλαλούμ, ένα σημείο με κάγκελα, μετά το αμέσως επόμενο χωρίς κάγκελα, ξανά μετά σημείο με κάγκελα, μετά πάλι το αμέσως επόμενο χωρίς κάγκελα, και να αναφέρουμε φυσικά ότι η πλατεία Ζέρβα, όπου μαζεύονται και παίζουν μικρά παιδιά και κάνουν ποδήλατο είναι χωρίς κάγκελα τριγύρω και χωρίς κανενός είδους προστασία για να μην πεταχτούν τα μικρά παιδιά στο δρόμο…! Αυτό αναρωτιόμαστε λοιπόν, πώς υπάρχει ο παραλογισμός αυτός; Δηλαδή σε μια ευθεία του ενός χιλιομέτρου, άλλα σημεία “προστατεύουν τα μικρά παιδιά” και άλλα όχι, σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία; Επομένως… οι γονείς τη μία κρατούν το χέρι των παιδιών τους και λίγα μέτρα μετά το αφήνουν, και αμέσως μετά πάλι το κρατούν και μετά όχι, και όλο αυτό πάλι από την αρχή; Το θέατρο του παραλόγου, γι’ αυτό περιμένουμε με αγωνία να δούμε τί θα δηλώσει ο νέος μελετητής και αν ο ίδιος θα λάβει υπ’ όψιν του τα σχέδια και τις νέες προτάσεις με έμπρακτο αποτέλεσμα στην οδική ασφάλεια που ακολουθούν άλλες πόλεις της Ελλάδας, οι οποίες έχουν καταφέρει να μειώσουν αισθητά τα τροχαία ατυχήματα. Ίδωμεν!
Παρακάτω, μπορείτε να ακούσετε την τρίλεπτη συνομιλία που είχαμε με τη Διευθύντρια της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δ. Αρταίων, Σοφία Γρύλλια, όπου μας ενημερώνει αναλυτικά για τις εξελίξεις στο θέμα της μελέτης για την οδική ασφάλεια στην περιφερειακή οδό.