Αναρτήθηκε στις:18-05-18 09:25

5.800 νέες θέσεις εργασίας προσέφερε το λιανεμπόριο τροφίμων μέσα στο 2017


Οι συγχωνεύσεις επιχειρήσεων είθισται να επιφέρουν μειώσεις στο απασχολούμενο προσωπικό. Το αντίθετο, ωστόσο, φαίνεται να συμβαίνει στην περίπτωση του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς η συγκέντρωση που παρατηρείται στον κλάδο από την αρχή της κρίσης δημιούργησε μεγαλύτερα επιχειρηματικά σχήματα και περισσότερες ανάγκες σε εργαζομένους. Από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) και τη σχετική επεξεργασία τους στην οποία προέβη το Ινστιτούτο Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) προκύπτει ότι μόνο το 2017 αυξήθηκαν κατά 5.800 ή κατά 2,9% σε σύγκριση με το 2016 οι θέσεις εργασίας στο λιανεμπόριο τροφίμων, με την πλειονότητα των νέων θέσεων να αφορά τα σούπερ μάρκετ.

Συνολικά, την περίοδο 2010-2017 η απασχόληση στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 10,8% σε αντίθεση με το σύνολο του λιανεμπορίου, που οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν την ίδια περίοδο κατά 2,3%. Με άλλα λόγια, στο λιανεμπόριο τροφίμων απασχολούνταν το 2017 σχεδόν 20.000 περισσότεροι εργαζόμενοι σε σύγκριση με το 2010, ξεπερνώντας τους 200.000 άμεσα απασχολουμένους.

Λόγω της αύξησης που παρουσιάζει την τελευταία οκταετία η απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων και της ταυτόχρονης μείωσης των άλλων εμπορικών κλάδων, πλέον η απασχόληση του λιανεμπορίου τροφίμων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% της συνολικής απασχόλησης στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο. Αντιπροσωπεύει, δε, το 5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κλάδους, όπως είναι οι κατασκευές, οι τράπεζες, οι μεταφορές και η υγεία. Πάντως, το ΙΕΛΚΑ δεν δίνει στοιχεία για το μερίδιο της μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η αύξηση της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων οφείλεται κυρίως στους ακόλουθους παράγοντες:

• Στις εξαγορές και συγχωνεύσεις, οι οποίες οδήγησαν τις νέες μεγαλύτερες εταιρείες να προβούν σε προσλήψεις προσωπικού, τις οποίες τα μικρότερα επιχειρηματικά σχήματα δεν μπορούσαν να κάνουν.

• Στην ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων στον κλάδο, είτε σε νέα κανάλια πώλησης όπως για παράδειγμα τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ είτε σε εξειδικευμένα καταστήματα, όπως τα ντελικατέσεν, τα καταστήματα με ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα κ.ά.

• Στις νέες επενδύσεις σε οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου που προκαλεί η μεγέθυνση των επιχειρήσεων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Σημειώνεται τέλος ότι το 65%-70% των απασχολουμένων σε σούπερ μάρκετ είναι γυναίκες, ενώ πάνω από τα 2/3 των καταστημάτων των αλυσίδων βρίσκονται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων.




img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ









img