To έξυπνο κινητό τηλέφωνο είναι πλέον και το βασικό κανάλι που προτιμούν οι καταναλωτές να πραγματοποιούν τις αγορές, αλλά και τις αναζητήσεις τους μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εγχώριο επίπεδο.
Ειδικότερα σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη διάρκεια του Balkan eCommerce Summit, με αποκλειστικό αντιπρόσωπο του συνεδρίου στην Ελλάδα την εταιρία Generation Y, του Ομίλου GPA, το 89% της επισκεψιμότητας σήμερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των χωρών της Βαλκανικής προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) από τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα (έρευνα της Mediapost Hit Mail), με την αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου να έχει ξεπεράσει συνολικά τα 100 δισ. ευρώ. Μια τάση που κυριαρχεί και στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα όμως το έξυπνο κινητό τηλέφωνο, εκτός από κυρίαρχο μέσο συναλλαγών, έχει εξελιχθεί και στον ψηφιακό βοηθό κάθε ανθρώπου σε κάθε γωνιά του κόσμου. Με την ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε πρόσφατα σε παρουσίαση της Samsung για την νέα σειρά Galaxy Ζ (Fold6 και Flip 6), έχουν πλέον απεριόριστες δυνατότητες όπως μεταξύ άλλων αυτόματα ζωντανή μετάφραση στη διάρκεια συνομιλίας, δυνατότητα ηχογράφησης ομιλιών σε συνέδρια και πραγματοποίηση ακόμη και περίληψης, αναζήτηση εικόνων με άμεσα αποτελέσματα, σύνδεση με έξυπνα ρολόγια που δίνουν αμέτρητες δυνατότητες παρακολούθησης βασικών δεικτών υγείας κλπ.
Επίσης μέσω του smart phone ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να ελέγχει από απόσταση σειρά έξυπνων οικιακών συσκευών που έχει στο σπίτι του και όχι μόνον, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια του σπιτιού, την εξοικονόμηση ενέργειας κλπ.