Αναρτήθηκε στις:23-07-20 12:18

Ομιλία Χρ. Γκόκα στη Βουλή για την ηλεκτροκίνηση


Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής κ. Χρήστος Γκόκας, στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της Ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε τόσο στις επιμέρους διατάξεις του Νομοσχεδίου, όσο και σε ζητήματα της επικαιρότητας.

Ειδικότερα, σχετικά με τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών στην Σύνοδο Κορυφής, χαρακτήρισε θετική την κατ’ αρχήν συμφωνία των πολιτικών αρχηγών της Ε.Ε..

Ωστόσο, διατήρησε επιφυλάξεις ως προς το πλαίσιο διαμόρφωσης της απόφασης , τους συμβιβασμούς που υπήρξαν, και σχολίασε “ ....Η Ευρώπη όφειλε να δικαιώσει την προοπτική της με αποφάσεις που πρέπει να στηρίζουν τους λαούς σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Αν το οικοδόμημα καταρρεύσει όλοι θα χάσουν. Το πέτυχε; Με σιγουριά θα το γνωρίζουμε όταν αρχίσει η υλοποίηση της απόφασης, πολύ περισσότερο όταν θα δούμε τα αποτελέσματα...”.

Η Κυβέρνηση όμως άμεσα θα πρέπει να οργανώσει μια συζήτηση για τη συνδιαμόρφωση ενός Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης, ώστε οι διαθέσιμοι πόροι να ωφελήσουν την αναπτυξιακή – παραγωγική προσπάθεια, θα αφορούν όλους, επιχειρήσεις και εργαζομένους, για να αντιμετωπιστούν κοινωνικά προβλήματα και να δρομολογηθεί μια σταθερή πορεία Ανάκαμψης της Οικονομίας και Στήριξη της Εργασίας.

Επιπλέον, σε ότι αφορά τις εξελίξεις στα Ελληνοτουρκικά θέματα, τόνισε ότι απαιτείται αποφασιστικότητα και αγώνας στη βάση του διεθνούς δικαίου για δίκαιη και βιώσιμη λύση στο Κυπριακό, και εξέφρασε την ελπίδα η αναβολή για ουσιαστική συζήτηση στην Ε.Ε. του θέματος της Τουρκίας για το Σεπτέμβριο, να μη μας βρει με καινούρια δεδομένα από κλιμάκωση επιθετικών ενεργειών της Τουρκίας στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο.

Αναφερόμενος επίσης στις σχετικές αποκαλύψεις για το Μάτι σημείωσε ότι “...Είναι αδιανόητα και απαράδεκτα πράγματα, να συμβαίνουν αυτά την ώρα της φονικής και καταστροφικής πυρκαϊάς, και να εξελίσσονται αυτοί οι απίστευτοι διάλογοι σε επίπεδο ανώτερων και ανώτατων στελεχών της Π.Υ...”.

Ταυτόχρονα, για την υπόθεση Novartis και το πόρισμα της προανακριτικής , τόνισε ότι υπάρχει και η πολιτική σκευωρία και το σκάνδαλο φαρμάκων, και ότι για το Κίνημα Αλλαγής βασικός στόχος είναι να υπηρετείται η διαφάνεια, αλλά και η θεσμική και ανεξάρτητη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Είναι ζητήματα και Δικαιοσύνης και Δημοκρατίας.

Σε ότι αφορά στην απολιγνιτοποίηση τόνισε ότι υπάρχει μια βιασύνη γύρω από αυτό το ζήτημα και υπογράμμισε ότι η ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού δεν νοείται χωρίς τη ΔΕΗ σε πρώτο ρόλο, πόσο μάλλον με τη ΔΕΗ απούσα.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι οι περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης πρέπει να παραμείνουν δημογραφικά ενεργές με την οικονομία τους σταθερή, και επανέλαβε τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής, όπως η δημιουργία μονάδας Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) με φυσικό αέριο.

Επίσης, επεσήμανε ότι η Δυτική Μακεδονία πρέπει να γίνει περιοχή πιλότος στην αυτοπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και να δοθούν κίνητρα στους πολίτες αντίστοιχα του εξοικονομώ. Μια περιοχή αναφοράς ενεργειακής Δημοκρατίας. Παράλληλα με την ανάπτυξη παραγωγικών δραστηριοτήτων.

Συνεχίζοντας, αναφορικά με τις διατάξεις του Νομοσχεδίου επανέλαβε την πάγια θέση του Κινήματος Αλλαγής για την πράσινη ανάπτυξη και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με την ταυτόχρονη εκμετάλλευση των ΑΠΕ στα σημεία φόρτισης, όμως με αποφυγή των δυσμενών επιπτώσεων στο περιβάλλον και της ριζικής αλλαγής της φυσιογνωμίας του, δίνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα γιγάντια αιολικά πάρκα στον ορεινό όγκο της Ηπείρου, για τα οποία ομόφωνα είναι αντίθετο το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου.

Επιπλέον, χαρακτηριστικά ανέφερε “...Η θέση μας είναι να διοχετευτούν όσο μεγαλύτερα ποσά γίνεται στους πιο αδύναμους οικονομικά .Να υπάρχει προσβασιμότητα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και αντικατάσταση παλαιοτέρων ρυπογόνων οχημάτων και στους πολίτες με μικρά και μεσαία εισοδήματα, γεγονός που αυτή τη στιγμή δεν επιτυγχάνεται με το νομοθετικό πλαίσιο που εισάγεται. Να δημιουργεί ευκαιρίες επιχειρηματικότητας για την ελληνική οικονομία.

Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο αποσπασματικό αφού λείπουν ρυθμίσεις για βασικές υποδομές, βιώσιμης κινητικότητας, σιδηροδρόμους, ΤΡΑΜ, Μετρό, πλοία κ.λπ.

Κλείνοντας ανέφερε ότι το Κίνημα Αλλαγής ψηφίζει επί της αρχής το Νομοσχέδιο, κρατώντας επιφυλάξεις σε ορισμένα άρθρα και τροπολογίες, και θεωρώντας ότι η πολιτική της Κυβέρνησης απέχει από μια ολοκληρωμένη πράσινη πολιτική.



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ